Aslında hiç...
Çünkü bu standart sizden çok büyük yatırımlar
yapmanızı, özel ekipmanlar veya donanımlar satın almanızı, çağrı merkezleri
kurmanızı vb. istemiyor. Bu nedenle yapılacak yatırımın boyutu, tamamen size
kalmış. Kuruluşunuz, müşteri şikayetlerini daha basit ve sade bir süreç ile
yönetebileceği gibi, tamamen özel yazılımlar ve donanımlar satın almayı, bu
konu için ayrı bir departman kurmayı bile düşünebilir. Firmanızın yapısı,
ürünleri, müşteri portföyü, şikayetlerinizin miktarı gibi birçok unsur
yapacağınız yatırımın boyutunu belirleyecektir. Zaten olaya mantıksal açıdan
bakarsak, ayda 1-2 şikayet alan bir kuruluşun kuracağı bir sistem ile, binlerce
şikayete cevap veren bir kuruluşun kuracağı sistem birbirinden farklı
olacaktır.
Fakat tüm bunlara kendiniz karar vereceksiniz,
standart değil.
Dolayısı ile birçok kuruluş için, ISO 10002
standardına göre bir sistem kurmanın maliyeti, sadece bu konuyu öğrenmek için
alacakları eğitim, danışmanlık vb. hizmetler ile sistemin kurulması için
harcayacakları zamandan ibaret olacaktır. Kurdukları sistemleri belgelendirmeyi
isteyen firmalar için ise ek olarak belgelendirme maliyeti de eklenecektir
tabiiki.
Bu kapsamda bakarsak, ISO 10002 standardına göre
sistem kurmak ve belgelendirmek firmanızın mali dengelerini alt üst
etmeyecektir. Getireceği faydaları, özellikle müşteri gözündeki imaj ve itibar artışını
göz önüne alırsak gerçekten çok küçük bir yatırım...
ISO 10002 standardına göre sistem kurmanın maliyetleri hakkında daha
detaylı bilgi almak, Contrast'ı arayabilir, uzmanlarımızdan ücretsiz destek ve
bilgi alabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder