ISO10002 standardına göre sistem kurmak için ne kadarlık bir yatırım yapmamız gerekecek? Maliyeti nedir?


Aslında hiç...
Çünkü bu standart sizden çok büyük yatırımlar yapmanızı, özel ekipmanlar veya donanımlar satın almanızı, çağrı merkezleri kurmanızı vb. istemiyor. Bu nedenle yapılacak yatırımın boyutu, tamamen size kalmış. Kuruluşunuz, müşteri şikayetlerini daha basit ve sade bir süreç ile yönetebileceği gibi, tamamen özel yazılımlar ve donanımlar satın almayı, bu konu için ayrı bir departman kurmayı bile düşünebilir. Firmanızın yapısı, ürünleri, müşteri portföyü, şikayetlerinizin miktarı gibi birçok unsur yapacağınız yatırımın boyutunu belirleyecektir. Zaten olaya mantıksal açıdan bakarsak, ayda 1-2 şikayet alan bir kuruluşun kuracağı bir sistem ile, binlerce şikayete cevap veren bir kuruluşun kuracağı sistem birbirinden farklı olacaktır.
Fakat tüm bunlara kendiniz karar vereceksiniz, standart değil.
Dolayısı ile birçok kuruluş için, ISO 10002 standardına göre bir sistem kurmanın maliyeti, sadece bu konuyu öğrenmek için alacakları eğitim, danışmanlık vb. hizmetler ile sistemin kurulması için harcayacakları zamandan ibaret olacaktır. Kurdukları sistemleri belgelendirmeyi isteyen firmalar için ise ek olarak belgelendirme maliyeti de eklenecektir tabiiki.
Bu kapsamda bakarsak, ISO 10002 standardına göre sistem kurmak ve belgelendirmek firmanızın mali dengelerini alt üst etmeyecektir. Getireceği faydaları, özellikle müşteri gözündeki imaj ve itibar artışını göz önüne alırsak gerçekten çok küçük bir yatırım...
ISO 10002 standardına göre sistem kurmanın maliyetleri hakkında daha detaylı bilgi almak, Contrast'ı arayabilir, uzmanlarımızdan ücretsiz destek ve bilgi alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder