ISO 10002 standardını diğer yönetim sistemlerimizle (ISO 9000 vb.) entegre edebilirmiyiz? Yoksa tamamen bağımsız bir sistem kurmamız mı gerekecek?


ISO 10002 şartlarını gözeterek oluşturacağınız müşteri şikayetleri yönetim sisteminizi diğer yönetim sistem standartları ile entegre edebilirsiniz. Özellikle ISO 9000 standardına göre kurulmuş bir sistem varsa, ISO 10002 sisteminizi entegre etmenizi özellikle tavsiye ediyoruz. Zira, ISO9000'den bildiğiniz birçok kavram bu standartta da karşınıza çıkacak.
Yürütmekte olduğumuz danışmanlık projelerimizde, ayrıca bir talep yoksa, ISO9000 ile entegre bir sistem oluşturmayı tercih ediyoruz. Bu sayede müşterilerimizin daha kolay adapte olduğunu, daha kolay uygulamaya geçildiğini, sistemin daha etkin uygulandığını gözlemliyoruz. Ayrıca mevcut ISO9000 sistemlerinin etkinliğinin arttığı da söylenebilir. Çünkü, müşteri şikayetlrinin yönetimi konusu, aynı zamanda ISO9001 standardının da şartlarından. Bu vesileyle, ISO9000 sistemine de katkıda bulunulmuş oluyor.
ISO9000 sisteminiz yoksa da hiç önemli değil, ISO 10002 standardı yalnız başına da rahatlıkla kurulabilen ve uygulanabilen bir standart.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder