ISO 10002 şartlarını gözeterek oluşturacağınız müşteri
şikayetleri yönetim sisteminizi diğer yönetim sistem standartları ile entegre
edebilirsiniz. Özellikle ISO 9000 standardına göre kurulmuş bir sistem varsa,
ISO 10002 sisteminizi entegre etmenizi özellikle tavsiye ediyoruz. Zira,
ISO9000'den bildiğiniz birçok kavram bu standartta da karşınıza çıkacak.
Yürütmekte olduğumuz danışmanlık projelerimizde,
ayrıca bir talep yoksa, ISO9000 ile entegre bir sistem oluşturmayı tercih
ediyoruz. Bu sayede müşterilerimizin daha kolay adapte olduğunu, daha kolay
uygulamaya geçildiğini, sistemin daha etkin uygulandığını gözlemliyoruz. Ayrıca
mevcut ISO9000 sistemlerinin etkinliğinin arttığı da söylenebilir. Çünkü,
müşteri şikayetlrinin yönetimi konusu, aynı zamanda ISO9001 standardının da
şartlarından. Bu vesileyle, ISO9000 sistemine de katkıda bulunulmuş oluyor.
ISO9000 sisteminiz yoksa da hiç önemli değil, ISO
10002 standardı yalnız başına da rahatlıkla kurulabilen ve uygulanabilen bir
standart.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder